BLOG4 - משכנתה למסורבים: מה עושים כשהבנק דוחה את בקשת המשכנתה? - ייעוץ משכנתא

משכנתה למסורבים: מה עושים כשהבנק דוחה את בקשת המשכנתה?

תוכן עניינים

“אני לא יודע למה הבנק לא הסכים”, מלמל מיכה (נשוי +2, בן 47), כשהגיע לפגישה במשרדנו. “חשבתי שהכל בסדר. חסכתי כל החיים. אבל הבנק לא מסכים לתת לי משכנתה. יש משהו שאפשר לעשות או לוותר על הדירה?”

מיכה איננו היחיד. לעיתים הבנק פשוט דוחה בקשות למשכנתה. למה זה קורה, ומה אפשר לעשות?

סיבות לדחיית משכנתה

הסיבות שעשויות לגרום לבנק לסרב לתת לאדם משכנתה יכולות להיות מגוונות. הנפוצה ביותר היא פער גדול מדי בין הסכום המבוקש לבין רמת ההכנסה של המבקש. סיבות נוספות יכולות להיות היסטוריית אשראי שלילית, ותק מועט מדי במקום העבודה, מחסור בהון עצמי על פי התנאים של בנק ישראל, ואפילו גיל המבקש יכול להוות בעיה.

יש גם סיבות נוספות לדחיית המשכנתה שכלל לא תלויות באדם שמבקש אותה: יש אנשים שפונים אל אנשי מקצוע שאינם מיומנים מספיק, וכך בקשתם חסרה מידע רלוונטי (או כוללת מידע שגוי). לעיתים סיבת הסירוב נעוצה בכלל בנכס הנרכש, כגון בעיית רישום.

החדשות הרעות הן שזה לא צפוי להשתפר: התנאים שבנק ישראל מציב בפני הבנקים רק הולכים ומחמירים, ורשימות דרישות הסף לקבלת משכנתה הולכות ומתארכות. בפועל, מספר הבקשות שנענות בסירוב רק הולך ועולה.

לא חייבים לוותר! יש משכנתה למסורבים

כפי שאמרנו למיכה בפגישה, יש משכנתא למסורבים. תשובה שלילית מהבנק לא אומרת שצריך להרים ידיים. להיפך: יש דרכי פתרון יצירתיות שאפשר לנקוט בהן כדי להצליח בכל זאת לקבל משכנתה ולרכוש בעזרתה את הנכס המבוקש.

בין הפתרונות האפשריים ניתן למנות המתנה של תקופה מסוימת והגשה בקשה מחדש, לאחר וידוא שאכן נמצא בה כל המידע הדרוש ולא חסר דבר, או גיוס סכום מסוים ממקורות אחרים כדי להגיע להון העצמי המינימלי הנדרש. אפשר גם לנסות לשפר את דירוג האשראי של הלקוח, וכמובן לפנות למקורות מימון חוץ בנקאיים.

מיכה פעם בצורה מחושבת כאשר בחר לפנות אלינו. לאנשי המקצוע שלנו יש ניסיון עשיר בטיפול בבקשות משכנתה למסורבים, היכרות מעמיקה עם השוק ויכולת חשיבה מחוץ לקופסה. הם בדקו את התיק שלו, חקרו והעלו כמה פתרונות אפשריים.

הסיפור של מיכה נשמע לכם מוכר? זיכרו: תשובה שלילית מהבנק היא לא סוף העולם. פנו אלינו ונשמח לבחון את התיק שלכם ולנסות לסייע לכם לקבל משכנתה.

תָּכְנִית מְחֻשֶּׁבֶת מֵרֹאשׁ סוֹפָהּ לְהַצְלִיחַ

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
אלעד דנון

אלעד דנון

אלעד דנון, כלכלן ויועץ משכנתאות ופיננסים. בעל חברת "מחושבים" משכנתאות ופיננסים. בעל ניסיון עשיר בתחום המשכנאות יוצא מערכת הבנקאית ולאחר מכן בתפקיד סמנכ"ל תחום משכנתאות בחברה מובילה בתחום. לשירתוכם בכל עת: 0723943858

אז מה אתם חושבים?

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

תוכן עניינים