משכנתה לגיל השלישי

תוכן עניינים

משכנתה לגיל השלישי: אילו אפשרויות עומדות בפניכם?

"אנחנו זוג צעיר", חייכו ישראל ואורנה. "אמנם אני כבר בן 65 ואורנה תחגוג 62 בקיץ, אבל בנפש אנחנו עוד ילדים", הוא אמר. "באנו אליכם כדי שתספרו לנו מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגדיל את ההכנסה החודשית שלנו. חשבנו לקחת איזו הלוואה. שמענו על משהו שנקרא משכנתה הפוכה, אבל השאלה אם מישהו בכלל ייתן לנו משכנתה בגילנו".

איזה זוג נחמד. הם אפילו החזיקו ידיים במשרד שלנו. שמחנו לספר להם שבהחלט יש דרכים לקבל הלוואה ואפילו משכנתה בגיל השלישי, גם בגיל מבוגר יותר משלהם. עכשיו נספר גם לכם:

האם אפשר לקבל משכנתה בגיל השלישי? כן!

רובנו מכירים את המונח "משכנתה" כהלוואה של סכום גדול מאוד, ושאותה ניתן להחזיר לאט-לאט במשך זמן רב מאוד. משכנתאות ניתנות לטווחי זמן של 15 שנים, 20 שנים ואפילו יותר, ולכן הבנקים בדרך כלל מוכנים "לקחת את הזמן" כשמדובר במשכנתה לזוגות צעירים.

אבל מה קורה כאשר מבקש המשכנתה הוא אדם בגיל מבוגר יחסית? האם בנק, או כל גוף פיננסי אחר, ייקח את הסיכון הכרוך במתן משכנתה ל-20 שנה לאדם בן 65? 70?

החדשות הטובות הן שהיום יש פתרונות גם למבקשי משכנתאות בגיל השלישי. הנה שלושה דברים מעניינים שכדאי לדעת:

  • אם מבקש המשכנתה עדיין לא יצא לפנסיה אלא עובד ומקבל משכורת, הבנק עשוי לראות בכך חיזוק ליכולת ההחזר שלו.
  • אם למבקש המשכנתה יש נכס בבעלותו, ניתן לשעבד בתנאים מסוימים את הנכס לטובת המשכנתה.
  • אם גובה המשכנתה המבוקשת נמוך יחסית (למשל כשיש סכום גבוה של הון עצמי), ניתן לקחת משכנתה לתקופת החזר קצרה.

רגע, אז מה זה משכנתה הפוכה?

משכנתה הפוכה מאפשרת ללווים בגיל הזהב לקבל סכום כסף מגוף פיננסי (לאו דווקא בנק, אגב. גם חברות ביטוח כמו כלל והראל מציעות משכנתאות הפוכות) בתמורת לשעבוד נכס שיש בבעלותם. זו בעצם הלוואה לכל מטרה שניתנת כנגד נכס קיים. אפשר להמשיך להתגורר בנכס הזה, כמובן, ולהשתמש בכסף למימון הוצאות שוטפות, לעזרה לילדים או לנכדים. במילים אחרות, יופי של דרך להגדיל את ההכנסה בגיל השלישי.

סכום הכסף שניתן לקבל במשכנתה הפוכה תלוי בשווי הנכס ובגיל הלווה. לדוגמה, בגיל 60 ניתן ללוות 15% משוויו של נכס, בגיל 70 אפשר ללוות כ-20% עד 25%, ובגיל 90 אפשר לקבל עד 50% משווי הנכס!

זו הסיבה שההלוואה מכונה "משכנתה הפוכה": במקום לשלם מדי חודש החזר על המשכנתה כדי לרכוש נכס – משעבדים את הנכס הקיים לגוף פיננסי כלשהו, ובתמורה מקבלים מדי חודש סכום כסף מאותו גוף פיננסי. זה בדיוק מה שישראל ואורנה בחרו לעשות בסופו של דבר, והשתמשו בכסף הזה בין היתר כדי לטייל בחו"ל ולפתוח חשבונות חיסכון לנכדים. איזה זוג נחמד, כבר אמרנו?

מתעניינים במשכנתה הפוכה? רוצים לדעת עוד על משכנתה בגיל השלישי? צרו קשר ונשמח לענות.

תָּכְנִית מְחֻשֶּׁבֶת מֵרֹאשׁ סוֹפָהּ לְהַצְלִיחַ

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
אלעד דנון

אלעד דנון

אלעד דנון, כלכלן ויועץ משכנתאות ופיננסים. בעל חברת "מחושבים" משכנתאות ופיננסים. בעל ניסיון עשיר בתחום המשכנאות יוצא מערכת הבנקאית ולאחר מכן בתפקיד סמנכ"ל תחום משכנתאות בחברה מובילה בתחום. לשירתוכם בכל עת: 0723943858

אז מה אתם חושבים?

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

תוכן עניינים