BLOG1 - האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות? - ייעוץ משכנתא

האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות?

תוכן עניינים

לפני שלוקחים משכנתא עבור נכס למגורים, להשקעה ואפילו שכבר יש ברשותנו הלוואה כזו עולה השאלה: האם כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות?

התשובה הפשוטה: וודאי שכן, התשובה המורכבת יותר: וודאי שכן ועם זאת צריך לקחת בחשבון שלא כל יעוץ משכנתא הוא יועץ אמין מקצועי ומשרת את האינטרסים שלכם.

מאמר זה מתמקד בתשובה המורכבת יותר, ומסביר מה הוא ייעוץ משכנתאות, מי הוא יועץ המשכנתאות ומה תפקידיו. נעמוד על הבעייתיות בלקיחת יעוץ משכנתא מהבנק  ונלמד אתכם כיצד תוכלו לזהות אם היועץ שאתם מדברים אתו הוא אמין ומקצועי. 

מהו ייעוץ משכנתא?
תהליך ייעוץ משכנתאות מתחיל באיסוף מידע וניתוח נתונים של הלווים. בשלב השני בונים תמהיל מימון מותאם לפרופיל הלווים ויוצרים תוכנית עבודה שמטרתה מציאת המימון היעיל והזול ביותר עבור הלווים.

מיהו יועץ המשכנתאות?
ראשית נבחין בין יועץ המשכנתאות הפרטי לבין יועץ משכנתאות בבנק.
בהגדרה יועץ המשכנתאות של הבנק הוא פקיד העוסק במשכנתאות. חשוב לזכור כי פקיד המשכנתאות בבנק הוא  איש מכירות של הבנק, תפקידו לשרת את אינטרס הבנק  ולכן הייעוץ שהוא נותן מוגבל בהתאם לדרישות הבנק.
יועץ משכנתאות פרטי הוא יועץ אובייקטיבי, נטול אינטרסים, הוא לא עובד עבור המערכת הבנקאית ואינו מתוגמל על -ידם.

יועץ משכנתאות מקצועי ואמין
תפקידו של יועץ משכנתאות מקצועי ואמין מתחיל כבר בפגישת הייעוץ הראשונית, בפגישה היועץ  אוסף נתונים כלכליים מהלווים מבין את אופי ההתנהלות הכלכלית של הלויים ולומד את העסקה. מאיסוף נתונים אלו בונה היועץ פרופיל כלכלי. בניית פרופיל נכון והתייחסות למכלול הנתונים של הלווים יחסוך ללווים הרבה זמן כסף ומאמץ מיותר.

לאחר בניית הפרופיל היועץ בונה תמהיל מסלולי משכנתא כלכלי ומעודכן  שמשרת את האינטרסים של הלווים ומותאם לפרופיל הפיננסי שלכם .

השלב הבא הוא ביצוע מכרז ריביות בין מספר בנקים להשגת התנאים הטובים ביותר. בשלב הזה ישנה חשיבות קריטית למקצועיות היועץ, הותק והרזומה שלו בתחום המשכנתאות.

יועץ משכנתאות מקצועי ילווה אתכם לאורך כל התהליך ויהווה עבורכם כתובת בכל הנושא הבנקאי.

איך נדע האם היועץ שלו הוא מקצועי ואמין?

  1. ידע מקצועי – האם עבד בבנקים ? כמה שנות ניסיון יש לו בתחום?
    שנות ניסיון, ידע מקצועי וקשרים עם כל הבנקים הם תנאים קריטיים בבחירת איש המקצוע שיטפל לכם במשכנתא.

כמו שלא הייתם רוצים שסטודנט למשפטים יערוך לכם את החוזה קנייה/מכירה של הנכס שלכם ככה לא הייתם רוצים שאדם ללא ניסיון וידע מתאים "יתגלח" על המשכנתא שלכם.

  1. אמינות – דרשו המלצות עבור היועץ . בחיפוש פשוט בגוגל ניתן לבדוק את היועץ או חברת הייעוץ. כנסו לאתר האינטרנט שלהם ובדקו את הפעילות השוטפת שלהם  בדף הפייסבוק וקראו את חוות הדעת.
  1. חבר בהתאחדות היועצים –ב 2016 קם גוף שמצליח לעשות סדר בעולם ייעוץ המשכנתאות והחזון שלו למסד את תחום ייעוץ המשכנתאות. כיום תנאי הסף לכניסת חבר להתאחדות יועצי המשכנתאות הם מעבר מבחן מקצועי ועמידה בכללי האתיקה של המקצוע.

לסיכום: יועץ משכנתאות הוא בגדר חובה בעסקת הלוואת משכנתא. אך חשוב מאד לעשות בדיקה יסודית ולבדוק מיהו היועץ שאותו אתם רוצים שילווה אתם בתהליך.

תָּכְנִית מְחֻשֶּׁבֶת מֵרֹאשׁ סוֹפָהּ לְהַצְלִיחַ

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
אלעד דנון

אלעד דנון

אלעד דנון, כלכלן ויועץ משכנתאות ופיננסים. בעל חברת "מחושבים" משכנתאות ופיננסים. בעל ניסיון עשיר בתחום המשכנאות יוצא מערכת הבנקאית ולאחר מכן בתפקיד סמנכ"ל תחום משכנתאות בחברה מובילה בתחום. לשירתוכם בכל עת: 0723943858

אז מה אתם חושבים?

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

תוכן עניינים