BLOG - איך יוצאים מהמינוס? - כללי

איך יוצאים מהמינוס?

תוכן עניינים

ארבעה טיפים לקיום כלכלת משפחה נבונה

דניאלה (27) ויוגב (31) נשואים כבר שלוש שנים ובימים אלה מצפים לילד ראשון. דניאלה עובדת כשכירה בחנות בגדים, יוגב שכיר בחברת אחזקה. הם הגיעו אלינו לייעוץ בנושא כלכלת משפחה נבונה.

"קשה לנו לסגור את החודש", סיפרה דניאלה, "ואנחנו דואגים. בקרוב המשפחה תתרחב, ואם קשה לנו עכשיו, מה יהיה כשהבייבי יצטרף למשפחה?" יוגב החזיק לה את היד והוסיף "אנחנו צריכים עזרה כדי להבין איך להתנהל נכון כלכלית. חוץ מלהחליף עבודה כדי למצוא משהו בשכר גבוה יותר, מה עוד אפשר לעשות?"

נשמע מוכר? הסיפור של דניאלה ויוגב הוא סיפורן של משפחות רבות בישראל. הרי בתיאוריה זה נשמע פשוט מאוד: להכניס כמה שיותר, להוציא כמה שפחות. אבל בפועל זה כל כך מאתגר, שרוב משקי הבית בישראל פשוט מתקשים לצאת מהמינוס.

זו הסיבה שהחלטנו להביא כאן את התשובה שקיבל מאיתנו הזוג הנחמד שישב אצלנו במשרד: ארבעה טיפים שכדאי ליישם כדי ליצור כלכלת משפחה טובה וברת קיימא:

1. הכירו את המספרים

עוד לפני שאתם בכלל מתחילים לדבר על כלכלת משפחה או תכנון תקציב, קודם כל צריך לדעת איפה אתם עומדים: מה סך ההכנסות המדויק שלכם? על מה אתם מוציאים כסף? כמה בדיוק אתם מוציאים על כל דבר? כמה אתם מוציאים בחודש? בשבוע? ביום? חשוב לעקוב ולבצע רישום קפדני של המספרים (מומלץ באופן יומיומי!) ולא "בערך".

2. בניית התקציב המשפחתי

תקציב משפחתי צריך להיות מבוסס על ההכנסות וההוצאות הידועות (על פי ניסיון העבר): למשל, על פי ההוצאות שהיו בעבר אפשר לתכנן את ההוצאות בעתיד. אם חרגתם מהתכנון בשבוע אחד, תיאלצו למצוא דרך לחסוך בשבוע שאחריו. יוגב, למשל, התחיל לנסוע לעבודה ביחד עם חבר. יופי של חיסכון!

3. אל תתפתו להלוואות

הלוואת נראות כמו הפתרון המושלם להתמודדות עם המינוס: לקבל כסף עכשיו ולהחזיר אותו אחר כך. אבל ה"אחר כך" הזה מגיע מהר מן הצפוי, ואז המינוס גדול אפילו יותר. בסופו של דבר הלוואות רק מעמיקות את המצוקה, גם אם נדמה שבטווח המיידי הן פותרות אותה – ולכן כלכלת משפחה נבונה לא מבוססת על הלוואות, אלא על הגדלת הכנסות או צמצום הוצאות.

4. היו צרכנים חכמים

רוב השירותים שאנחנו מקבלים היום כצרכנים מגיעים מספקים שנמצאים בתחרות ביניהם: ספקי טלוויזיה, סלולר, בנקים – אפילו חברת החשמל היא כבר לא מונופול בתחומה. בצעו השוואות מחירים, חפשו דרכים להוזיל את השירותים, ואולי תגלו שאצל ספק אחר תשלמו פחות. לעיתים אף תופתעו לגלות כמה הספקים הקיימים שלכם יסכימו לבוא לקראתכם אם רק תאיימו במעבר כזה.

יש כמובן עוד דברים שאפשר לעשות, אבל הטיפים הללו הם התחלה טובה. אנחנו גם שמחים לספר שבחלוף ארבעה חודשים בלבד מן הפגישה, יוגב התקשר אלינו וסיפר ש"המצב השתפר פלאים. אנחנו עדיין לא מיליונרים, אבל מרגישים שלמדנו להתנהל נכון יותר. אנחנו לגמרי מוכנים להרחיב את המשפחה עכשיו. תודה רבה!"

זכרו – תָּכְנִית מְחֻשֶּׁבֶת מֵרֹאשׁ סוֹפָהּ לְהַצְלִיחַ.
אנחנו במחושבים משכנתאות ופיננסים נשמח ללוות אתכם בתהליך של התנהלות כלכלית נכונה, חסכון וקביעת יעדים.

צוות יועצי כלכלת המשפחה שלנו ישמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ולספק ליווי אישי לכל אורך הדרך. לפרטים נוספים, צרו קשר.

תָּכְנִית מְחֻשֶּׁבֶת מֵרֹאשׁ סוֹפָהּ לְהַצְלִיחַ

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
אלעד דנון

אלעד דנון

אלעד דנון, כלכלן ויועץ משכנתאות ופיננסים. בעל חברת "מחושבים" משכנתאות ופיננסים. בעל ניסיון עשיר בתחום המשכנאות יוצא מערכת הבנקאית ולאחר מכן בתפקיד סמנכ"ל תחום משכנתאות בחברה מובילה בתחום. לשירתוכם בכל עת: 0723943858

אז מה אתם חושבים?

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

תוכן עניינים